en lista

jag har inte uppdaterat på länge. det finns en anledning till det. europa universalis 3. det har tagit över mitt liv och jag har spelat det minst några timmar varje dag. men whatever. tänkte göra en lista på mina bästa spelningar. börjar med...
8 - The Pains of Being Pure at Heart [emmabodafestivalen 09]
2009 års bästa album live tillsammans med massa människor som lyssar på the smiths. hade en teori att alla utan om jag som lyssnar på pains också lyssnar på smiths. testade den på några människor och den visade sig stämma. det var i alla fall emmabodafestivalens bästa spelning och jag vrålade med i alla texter.
7 - Paddington DC [landet hösten 07]
jag var jättefull och hade hört typ två låtar av paddington dc innan. men det spelade inte så stor roll för det var så jävla bra. synd att det inte går att få tag på något av honom längre. men kolla in hans myspace!
6 - Regina Spektor [hultsfredsfestivalen 09]
det var mitt på dagen och det regnade och det var regina, ett piano, två nördasiatmusiker och typ 10000 åskådare. det var jättevackert.
5 - The Mars Volta [cirkus våren 08]
hade köpt sittplats men gick och röjde istället. de spelade i tre timmar och frälste alla.
4 - Johnossi [popadelica 08]
första gången jag såg johnossi. de hade redan börjat lira party with my pain när jag kom in men lyckades hamna längst fram ändå. det var svettigt och johnossi har inte varit lika bra de gånger jag har sett dem sedan dess.
3 - Laakso [peace & Love 07]
de hade fått inomhusscenen och det var packat med folk och de spelade tre låtar över tiden och var bäst.
2 - of Montreal [debaser medis vintern 07/08]
hade of montreal som favoritband för ögonblicket och de hade sitt bästa album som senaste album och allt var perfekt. de inledde med the past is a grotesque animal vilket gav gåshud utom denna värld som inte släppte på hela spelningen.
1 - Kings of Leon [hultsfredsfestivalen 09]
jag vet inte vad jag ska säga riktigt. men när hela hultsfred sjöng "I loosen' my tie" kändes livet komplett.

Kommentarer
Postat av: C

Jag hatar dig lite för typ hela den där listan.

2009-11-10 @ 21:42:19
URL: http://cargohold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0